دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۷
مسی و راموس در برنابئو چه وضعیتی خواهند داشت؟

به گزارش آوای خزر، تقابل رئال با پاری‌سن‌ژرمن هم از آن اتفاقات تاریخی است؛ رویارویی پادشاه لیگ قهرمانان با پرستاره‌ترین تیم فعلی جهان؛ تقابل مسی با رئال مادرید، راموس، ناواس، دی‌ماریا و حکیمی با تیم سابق‌شان و شاید امباپه با تیم آینده‌اش. سرخیو راموس که پس از خروج از رئال موضعگیری‌هایی آزاردهنده برای هواداران این تیم داشته و در توپ طلا هم از مسی در برابر بنزما حمایت کرده بود، حالا نوشته که برای پیروزی بر رئال برای پاریس حاضر است جانش را هم بدهد. او که از سال ۲۰۰۵ تا همین تابستان عضو کهکشانی‌ها بود، ۶۷۱ بازی با پیراهن این تیم انجام داده، در برابر تنها ۲‌بازی برای پاریس؛ ۶۷۱‌بازی، ۲۲‌جام، بهترین مدافع فصل یوفا (۲بار). این در حالی است که راموس در سال‌۲۰۱۹ گفته بود: «هرگز به تیمی نمی‌روم که بخواهم مقابل رئال قرار بگیرم.» حالا در ۱۸ اسفند باید در برنابئو مقابل این تیم قرار بگیرد و زیر قولش بزند؛ ورزشگاهی که دیروز ۷۴ ساله شد. غیر از راموس ۳‌بازیکن دیگر پی‌اس‌جی هم محصول یا ستاره رئال مادرید بوده‌اند. استقبال هواداران از دی‌ماریا مشخص است که دوستانه نیست. آنها مشکلی با ناواس و اشرف ندارند، اما هنوز معلوم نیست چه رفتاری با کاپیتان خائن خود در پیش بگیرند.

آنخل دی‌ماریا (۲۰۱۴ - ۲۰۱۰): ۱۹۴‌بازی، ۶ جام، بهترین بازیکن فینال لیگ قهرمانان 

کیلور ناواس (۲۰۱۹ - ۲۰۱۴): ۱۸۲‌بازی، ۱۲‌جام، دروازه‌بان فصل لیگ قهرمانان ۱۸-۲۰۱۷ 

اشرف حکیمی (۲۰۱۸ - ۲۰۱۷): ۱۷‌بازی، ۴ جام

مسی هم که در ۹ ال‌کلاسیکوی آخرش موفق به گلزنی یا پاس‌گل نشد و پس از جدایی کریستیانو هرگز نتوانست در ال‌کلاسیکوها بدرخشد، آماری فوق‌العاده مقابل این تیم دارد و به ورزشگاهی برمی‌گردد که معمولا در آن درخشان ظاهر شده است. مسی با وجود عملکرد ناامیدکننده در لیگ فرانسه، در لیگ قهرمانان وضعیتی متفاوت داشته و ۵ گل برای پی‌اس‌جی به ثمر رسانده است. او در ۴۵ تقابل با رئال مادرید با پیراهن بارسلونا روی ۴۰ گل تأثیر داشته؛ ۴۵‌بازی، ۱۹‌برد، ۲۶‌گل، ۱۴‌پاس‌گل، ۱۵‌گل در برنابئو، دبل در لیگ قهرمانان (نیمه‌نهایی ۱۱-۲۰۱۰)، هت‌تریک در لالیگا (بازی برگشت ۱۴-۲۰۱۳)، دبل در لالیگا (بازی برگشت ۱۷-۲۰۱۶). با اینکه مسی در بازی‌های حذفی کمتر گل می‌زند، یک‌بار در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان مقابل رئال مادرید دبل کرده است.

آخرین‌باری که رئال در مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان با قرعه پاری‌سن‌ژرمن روبه‌رو شده بود، برمی‌گردد به سال ۲۰۱۸ که در پایان فصل رئالی‌ها قهرمان این رقابت‌ها شدند. در ۶ رویارویی گذشته بین ۲ تیم، ۳‌برد به رئال رسیده، ۲‌تساوی و یک برد برای تیم فرانسوی؛ ۸ گل زده و ۷ گل خورده. اما این‌بار با وجود مسی، راموس، امباپه و دیگران، اوضاع متفاوت است. هرچند رئال هم این فصل با آنچلوتی تیم بهتری است و بهترین ورژن از کریم بنزما و وینیسیوس در دسترس آنهاست.

کابوس همیشگی، رونالدو دست از سر سیمئونه برنمی‌دارد

بازگشت خائن و دشمن | کابوس رونالدو برای سیمئونه | قرعه آقای شانس

یکی از تیم‌هایی که به‌خاطر اعتراض آنها قرعه‌کشی مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان اروپا به‌هم خورد و دوباره انجام شد، اتلتیکومادرید بود. سیمئونه و تیمش در قرعه‌کشی اولیه به بایرن‌مونیخ خوردند که واقعا قرعه ترسناکی بود؛ حتی برای هر دو تیم. اتلتی در مرحله گروهی هم در گروه مرگ افتاده بود و توانست پایین‌تر از لیورپول با فرستادن پورتو و میلان به کام مرگ، به این مرحله صعود کند. در قرعه‌کشی تکراری باز هم شانس یار اتلتی نبود و این تیم به منچستریونایتد خورد که فقط نسبت به بایرن حریف قابل‌قبول‌تری است. بدترین اتفاق این است که سیمئونه باز هم با کابوس همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو روبه‌رو خواهد شد. رونالدو در هر ۵ بازی اولش در لیگ قهرمانان این فصل موفق به گلزنی شده و ۶ گل به نام خودش ثبت کرده بود. او در بازی آخر که تشریفاتی بود استراحت گرفت و حالا آماده است برای رویارویی با حریف محبوبش. کریس رونالدو مقابل اتلتیکومادرید آماری رویایی داشته؛ ۳۵‌بازی، ۱۷‌برد، ۲۵‌گل زده، ۲‌هت‌تریک اروپایی، حذف کردن این تیم در نیمه‌نهایی فصل ۱۷-۲۰۱۶ و یک‌هشتم نهایی فصل ۱۹-۲۰۱۸ و شکست دادن اتلتیکو مادرید در ۲‌فینال لیگ قهرمانان اروپا. فراموش نکنیم ۳‌فصل پیش اتلتیکو در بازی رفت یوونتوس را ۲ بر صفر برده بود و به نظر می‌رسید برای صعود اندوخته مناسبی دارد اما در بازی برگشت کابوس رونالدو از راه رسید و این بازیکن دوباره مقابل اتلتی هت‌تریک کرد.  
منچستریونایتد قهرمان ۳‌دوره در سال‌های ۱۹۶۸، ۱۹۹۹و ۲۰۰۸ و اتلتیکومادرید نایب‌قهرمان ۳ دوره در سال‌های ۱۹۷۴، ۲۰۱۴و ۲۰۱۶ است و تنها تقابل ۲‌تیم در رقابت‌های اروپایی در دور دوم جام برندگان جام اروپا ۹۲-۱۹۹۱ با پیروزی اتلتی بر یونایتد همراه بوده که در بازی رفت ۳ بر صفر پیروز شده و در بازی برگشت ۱-۱ مساوی کرده. یونایتد در آن فصل مدافع عنوان قهرمانی بود.

کرونا به لیگ برتر زد

پس از ابتلای ۱۳ تن از اعضای تیم تاتنهام به سویه جدید ویروس کرونا، ۲ تیم دیگر انگلیسی هم قربانی اومیکرون شدند. بازی دیشب منچستر یونایتد با برنتفورد به همین دلیل لغو شد. این باشگاه اعلام کرد پس از مثبت شدن تست PCR چند تن از بازیکنان و اعضای تیم، مجموعه تمرینی کارینگتون را برای ۲۴ ساعت آینده تعطیل کرده و افراد مبتلا به کرونا را مطابق قوانین لیگ برتر به قرنطینه فرستاده است. بازی یکشنبه تاتنهام با برایتون هم به دلیل مشابه به زمان دیگری موکول شده بود. وضعیت برای استون‌ویلا هم تکرار شده و یاران استیون جرارد که با سرمربی جدید ۳‌بازی را برده بودند و در ۲‌دیدار سخت اخیر به سیتی و لیورپول باخته بودند، اسیر موج تازه کرونا شده‌اند. البته تنها یکی از بازیکنان این تیم تستش مثبت شده و سایر افرادی که تست‌شان مثبت از کار درآمده، کارکنان زمین تمرین باشگاه بوده‌اند. در لیگ چمپیونشیپ هم که یک سطح پایین‌تر است، دیدار دوشنبه بین ۲ تیم شفیلد و کویینز پارک‌رنجرز به دلیل گسترش ویروس در لندن لغو شده بود.  

آقای شانس، چرا همیشه گواردیولا ساده‌ترین قرعه را برمی‌دارد؟

بازگشت خائن و دشمن | کابوس رونالدو برای سیمئونه | قرعه آقای شانس

پپ گواردیولا پس از خروج از بارسلونا هرگز نتوانسته لیگ قهرمانان را فتح کند؛ حتی با وجود ریخت‌وپاش‌های زیادی که در بایرن‌مونیخ و منچسترسیتی داشته، تنها یک‌بار یعنی فصل پیش تا یک‌قدمی فتح این جام پیش رفته و در فینال به چلسی باخته. او با این‌حال همیشه در قرعه‌کشی‌ها خوش‌شانس بوده و چه در مرحله گروهی و چه در حذفی همیشه بهترین قرعه‌های موجود نصیبش شده. از فصل ۱۶-۲۰۱۵ تاکنون فقط در همین مرحله یک‌هشتم پایانی لیگ قهرمانان ببینید چه قرعه‌هایی را برداشته. غیر از رئال مادرید که در آن فصل با مصدومیت‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، همه حریفان این سرمربی کاتالان ساده‌ترین حریفان بوده‌اند؛ دیناموکیف (۱۶-۲۰۱۵)، موناکو (۱۷-۲۰۱۶)، بازل (۱۸-۲۰۱۷)، شالکه (۱۹-۲۰۱۸)، رئال‌مادرید (۲۰-۲۰۱۹)، گلادباخ (۲۱-۲۰۲۰)، اسپورتینگ‌لیسبون (۲۲-۲۰۲۱). حتی در قرعه‌کشی اصلی که به‌دلیل گاف یوفا دوباره تکرار شد، باز هم حریف گواردیولا حریف خیلی سختی نبود و من‌سیتی به ویارئال خورده بود. شاید اگر یک‌بار دیگر قرعه‌کشی تکرار می‌شد، منچسترسیتی با پپ به تیم هوادار می‌خورد!  

گواردیولا ۲‌بار با بهترین بارسلونای تاریخ، فاتح لیگ قهرمانان و ۲‌بار هم در نیمه‌نهایی با این تیم متوقف شده. در فصل ۱۴-۲۰۱۳ با بایرن تا نیمه‌نهایی رفت و به رئال باخت؛ ازجمله شکست ۴ بر صفر خانگی در آلیانس‌آره‌نا. در فصل بعد هم بایرن را تا نیمه‌نهایی برد که این‌بار به بارسلونا خورد. یک سال بعد برای سومین‌بار در همین مرحله متوقف ماند و این دفعه یوونتوس بود که او و تیمش را حذف کرد و به فینال رفت. با من‌سیتی اوضاع کمی بدتر شد؛ در فصل ۱۷-۲۰۱۶ در یک‌هشتم از موناکو که قرعه آسانی بود شکست خورد. یک فصل بعد در یک‌چهارم پایانی به لیورپول خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت. در فصل ۱۹-۲۰۱۸ هم در یک‌چهارم با یک تیم انگلیسی روبه‌رو شد و تاتنهام که به‌نظر می‌رسید قرعه راحتی باشد، موفق شد سیتی و سپس آژاکس را کنار بزند و تا فینال پیش برود. فصل بعدتر هم در همین مرحله در تک‌بازی به لایپزیش باخت. او که در بایرن دچار سندروم مرحله نیمه‌نهایی شده بود، چند سالی در من‌سیتی اسیر فوبیای یک‌چهارم نهایی بود تا اینکه فصل قبل سرانجام توانست تا فینال پیش برود.

او درمجموع ۱۴۲ بار تیم‌های بارسا، بایرن و سیتی را در لیگ قهرمانان هدایت کرده و ۹۰ پیروزی، ۲۷ تساوی و ۲۵ شکست به‌دست آورده که بیشتر شکست‌هایش در مراحل حذفی بوده. در ۵۶ بار حضور در لیگ قهرمانان به‌عنوان سرمربی من‌سیتی تنها ۱۲ بار شکست خورده اما آمار نشان می‌دهد که همین ۱۲ شکست برای جام نگرفتن و موفق نبودن در لیگ قهرمانان با این تیم کافی بوده است.

ماسک اجباری در ورزشگاه‌ها

لیگ برتر پس از انجام ۳۸۰۵ آزمایش از بازیکنان و کادر فنی تیم‌های حاضر در لیگ برتر در فاصله زمانی ۶ تا ۱۲ دسامبر، با ۴۲ نتیجه مثبت قطعی کرونا مواجه شد که این بالاترین تعداد تست مثبت از تابستان سال گذشته است. در بیانیه رسمی لیگ برتر آمده است: «مهم‌ترین اولویت لیگ برتر سلامتی همه افراد است و با توجه به روند افزایشی مبتلایان ویروس کرونا در سراسر کشور، تمام اقدامات پیشگیرانه انجام خواهد شد. لیگ برتر اقدامات اضطراری خود را برای مقابله با شیوع این ویروس آغاز کرده و به تیم‌ها نیز اطلاع داده شده است. اقداماتی مانند پوشش ماسک اجباری در داخل ورزشگاه‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین انجام تست کرونای تمام بازیکنان و کادرفنی تیم‌ها در دستور کار است.»/همشهری انلاین

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار